marți, 11 octombrie 2011

Cinstirea Maicii Domnului

In acest articol o sa va prezint un dialog intre mine si unul dintre consultantii live-chatului de pe moldovacrestina.net pe tema cinstirii Maicii Domnului.

Eu:buna seara
Eu:as avea o intrebare
Md:buna seara
Md:va ascult
Eu:voiam sa va intreb despre un verset din Biblie
Eu:1 Luca 1,28

In Biblia Cornilescu versetul respectiv apare : Îngerul a intrat la ea şi a zis: „Plecăciune, ţie, căreia ţi s-a făcut mare har; Domnul este cu tine, binecuvântată eşti tu între femei!” si se refera la vestirea nasterii lui Iisus Hristos.

Eu:cu siguranta il stiti
Eu:cum se interpreteaza acest verset corect?
Md:ce nu intelegi din acest verset?

Daca inceputul discutiei a fost caracterizat de un respect reciproc (ambii salutand cu dumneavoastra), se pare ca acest verset a fost putin cam incomod pentru consultantul moldovacrestina.net, dansul trecand la o altfel de adresare.

Eu:cinstea pe care ingerul o acorda

A se observa ca nu am mai continuat propozitia cu "..Maicii Domnului" pentru a nu da de inteles consultantului ca sunt ortodox, insa in acelas timp am evitat sa folosesc "..Mariei", asa ca am lasat propozitia neterminata cu gandul ca se intelege la cine ma refer.

Md:Este o forma de salut pe care ingerul o acorda Marie. Faptul ca Dumnezeu a ales-o ca prin ea sa ia trup de om Mintuitorul.

Deci pentru consultantul moldovacrestina.net „Plecăciune, ţie, căreia ţi s-a făcut mare har; Domnul este cu tine, binecuvântată eşti tu între femei!” este o forma de salut!!! Sunt ferm convins ca nici dansul nu a crezut in ceea ce a scris, insa era singurul raspuns pe care il putea da ca sa nu iasa 'sifonat'.

Eu:mie mi se pare mai mult decat un salut

Simtindu-se fortat sa dea un raspuns mai veridic, si in acelas timp sa isi pastreze calmul (a se observa ca dansul a revenit la adresarea printr-o forma mai politicoasa) a aruncat in joc urmatoarea intrebare:

Md:vreti sa spuneti ca ingerul sa inchinat Mariei?

In momentul acesta dansul a realizat ca se afla in discutie cu o persoana care nu impartaseste punctul sau de vedere, o persoana care o cinsteste pe Maica Domnului, un ortodox!

Intrand in panica pe moment a aruncat in joc urmatorul mesaj care nu are nici o relevanta:

Md:pai nu a fost ea binecuvintata daca Dumnezeu a ales-o ca prin ea sa se nasca Isus?

Eu nu am negat acest lucru, practic dansul a incercat sa scrie orice ca sa nu se simta ca este in dezavantaj. In continuare am raspuns la intrebarea pe care dansul mi-a adresat-o putin mai sus: "vreti sa spuneti ca ingerul sa inchinat Mariei? "

Eu:nu stiu ce a facut ingerul ca nu am fost acolo
Eu:doar din ce citesc mi se pare mai mult decat salutul cu care eu v-am intampinat asta seara

Am incercat din nou sa ii explic ca nu a fost un simplu salut, nu a fost un simplu salut asemenea celui pe care eu i l-am adresat dansului la inceperea conversatiei (buna seara). Este clar ca a fost ceva mai mult !

Dansul vazand ca nu are nici o sansa sa isi impuna punctul de vedere nici macar fata de el insusi (pentru ca sunt convins ca dansul nu scria ce ii dicta constiinta, ci ceea ce ii dicta traditia sectei sale), a admis indirect ca intradevar este mai mult decat un salut insa 'nu trebuie luat asa in serios'.

Md:eu cred ca nu trebuie de facut o doctrina dintr-o singur verset

Daca avem in vedere ca pentru protestanti Biblia este singura cale de mantuire (Sola Scriptura), este destul de ciudat sa auzim tocmai din partea lor ca 'nu trebuie facut o doctrina dintr-un singur verset'. Ca si cum ar spune: "Biblia are multe versete, daca nu respecti un verset n-o fi foc !"

Eu:eu nu am spus aceasta
Eu:am spus doar ca mi se pare ca ingerul o cinsteste
Md:Si apoi daca Biblia spune ca ingerii sunt niste slujitori ai lui Dumnezeu

Cu aceasta dansul a vrut sa zica: "Si ce daca ingerul o cinsteste? Biblia zice ca ingerii sunt doar niste slujitori ai lui Dumnezeu! Iar noi nu suntem slujitori ! De aceea noi nu trebuie sa facem ca ei!"

Inca o data consultantul moldovacrestina.net recunoaste indirect ca ingerul o cinsteste pe Maica Domnului, insa de data aceasta incearca sa minimizeze gestul lui. Insa eu vin si spun, daca insusi ingerii au cinstit-o pe Maica Domnului, suntem noi mai buni decat ei? asa incat sa nu o cinstim? Care dintre noi poate sa se puna pe sine mai sus decat un inger? decat insusi arhanghelul Gavriil, pentru ca stim ca el a fost cel care i-a binevestit Maicii Domnului ! Daca arhanghelul Gavriil a cinstit-o spunandu-i „Plecăciune, ţie, căreia ţi s-a făcut mare har; Domnul este cu tine, binecuvântată eşti tu între femei!” oare sa nu o facem noi?

Md:Da din ceea ce scrie vedem ca ingerul o saluta foarte respectuos.

Dupa cum se vede mai sus, consultantul moldovacrestina.net incearca sa intoarca din nou ! Daca la inceput a zis "este o forma de salut", acum, fortat de situatie a zis "o saluta foarte respectuos'. Este incredibil pana unde merge aceasta incapatanare de a vedea adevarul !!

Eu:deci dvs considerati ca aceea nu este nici o cinste
Eu:si ca e un salut
Md:Eu nu am spus asta

Dansul a negat de la inceputul discutiei acest fapt, iar acum dintr-o data zice tocmai inversul. Bineinteles ca nu am mai luat-o de la capat pentru ca am sesizat ca nu are rost, ci am dus discutia mai departe.

Eu:pentru ca in 1 Luca 1 48
Eu:Maria zice
Eu:caci iata ca de acum incolo, toate neamurile imi vor zice fericita
Eu:din acest verset ce sa intelegem?
Eu:ca se referea doar la rudele ei sau la toate neamurile inclusiv eu si dvs?

In Biblia Cornilescu versetul respectiv apare: pentru că a privit spre starea smerită a roabei Sale. Căci iată că de acum încolo, toate neamurile îmi vor zice fericită,

Md:Dar cum crezi. a fost sau nu Maria fericita pentru ca Dumnezeu a ales-o pentru o asemenea lucrare mareata?
Eu:eu cred ca a fost
Eu:insa ea nu a spus ca toate neamurile vor crede despre mine ca sunt fericita
Eu:ci a zis
Eu:toate neamurile imi vor zice fericita

Se pare ca si acest verset a fost putin cam incomod pentru consultantul moldovacrestina.net, el avand o prima incercare de a schimba sensul versetului. Una este ca oamenii sa creada ca Maica Domnului a fost fericita, si alta este ca oamenii sa zica ! Numai un om care o cinsteste pe Maica Domnului va zice, ceilalti vor creade doar!

Iarasi simtindu-se depasit de situatie, dansul se multumeste sa raspunda la intrebarea pe care mi-a adresat-o mai devreme, pentru a nu lasa impresia ca se impaca cu ceea ce eu i-am transmis.

Md:eu cred ca da, de a aceea Dumnezeu poate face fericit pe oricine care se increde total in Dumnezeu si are o viata neprihanita ca Maria. Dumnezeu a ales-o, si poate sa faca si cu tine mari minuni
Eu:este o mare diferenta
Eu:bineinteles insa eu nu cred ca pot spune ca si ea , toate neamurile imi vor zice fericit
Eu:ceea ce e o mare diferenta nu ?

Am continuat cu o intrebare destul de directa:

Eu:toate neamurile imi vor zice fericita, aceasta ce inseamna?
Eu:pentru dumneavoastra
Md:Toate neamurile vor sti ca o fata cu frica de Dumnezeu a fost aleasa pentru o asemenea lucrarea frumoasa, ea a avut onoarea sa il poarte in burta pe Mintuitorul lumii
Md:si acest fapt i-a adus un nume bun
Eu:insa ea nu a zis :
Eu:de acum incolo toate neamurile vor sti ca am fost fericita
Eu:ci a zis
Eu:toate neamurile imi vor zice fericita
Eu:nu?

Iata o a doua incercare de a schimba sensul versetului ! Iarasi dansul a incercat sa inlocuiasca faptul ca oamenii vor zice cu oamenii vor sti care este cu totul altceva. De fapt ceea ce a spus Maica Domnului ar putea fi considerata o prorocire, pentru ca dupa cum a spus, asa si este: oamenii o cinstesc !

In final, probabil enervat de insistenta mea imi spune urmatoarele:

Md:de fapt ce raspuns vrei sa afli ?
Eu:parerea dumneavoastra
Md:eu pot sa raspund doar ce spune Biblia
Eu:nu v-am intrebat nimic altceva decat doua versete din Biblie

Aici s-a incheiat discutia noastra, consultantul moldovacrestina.net s-a multumit sa spuna ca reveni intr-o clipa si nu a mai revenit.
Consider ca nu mai este necesara nici macar o mica concluzie pentru acest subiect.

Un comentariu:

  1. In discutiile ocazionale pe care le mai am cu neoprotestantii mai pun o intrebare. Oare cred ei ca Hristos in ceruri sta sigur? Oare nu are la El pe Maica sa si pe sfintii sai? Cum vor ridica ochii cei care au negat pe Maica lui Dumnezeu sau pe sfinti, cand vor da fata catre fata cu ei? Or daca vor sa se mantuiasca si sa stea langa Hristos, vor trebui sa stea si langa Maica Domnului si ceilalti sfinti ai lui.

    RăspundețiȘtergere